Wednesday 4 July 2012

PERKAHWINAN IRMA HASMIE YANG SWEET :)

assalam dan selamat hari nisfu syaaban, semoga  amalan kita pada tahun lalu diterima oleh Allah dan yang penting, marilah kita sama-sama menanamkan azam untuk ke arah kebaikan sempena pembukaan buku baru..

alhamdulillah, semakin rancak kini..ramai golongan artis mula memakai tudung..
ini merupakan satu petanda baik bagi industri muzik dan lakonan di Malaysia..
selalunya, remaja menjadikan artis sebagai idola mereka..
tindak ketinggalan diri saya sendiri..
sangat mengkagumi IRMA HASMIE..
beliau sangat tabah menghadapi satu dugaan demi dugaan.
dan beliau tidak pernah memburuk-burukkan lelaki-lelaki yang pernah singgah di hatinya (farid kamil, nabil raja lawak)..

alhamdulillah, kini  beliau bergelar isteri sah kepada Redza Syah Azmeer :)



Bila seorang wanita berhenti mencari cinta lelaki dan memberikan sepenuhnya cintanya kepada Allah, nescaya Allah akan berikan lelaki yang terbaik untuk menjaganya :) 

suka sangat tudung irma hasmie.. menutup bahagian yang perlu ditutup..selalunya baju pengantin mesti ketat dibahagian dada.. syabas irma hasmie :)


terharu tengok video pernikahan irma dan suami...tenang sahaja raut wajah suami irma tatkala melafazkan akad nikah :) sangat sweet majlis pernikahan mereka. 

dan sejak Irma berhijrah untuk berhijab, banyak rezeki datang dan melimpah ruah :) , semoga Irma akan terus dilimpahi rahmat oleh Allah s.w.t :) 

 

Allah S.W.T berfirman:

"Barangsiapa bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar, Dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang (dikehendaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu" (Ath-Thalaaq 65:2-3)


saya sangat berpegang pada surah An-Nur ayat ke 26 :

Allah S.W.T berfirman:

“Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” 

Jadi, bagaimana ingin mendapatkan lelaki yang baik? perlulah menjadi wanita yang baik dulu.. 


"
Finding the right man for marriage
is the second challenge.
The first challenge is to be the right woman
that a right man wants to marry."


mari berpuasa esok :)

sekian :)


 

No comments:

Post a Comment